Pedagog szkolny radzi

Apel do Uczniów!!!

Drodzy Uczniowie, pamiętajcie, że macie obowiązek zdalnego uczestnictwa w zajęciach.

https://drive.google.com/open?id=1JQFSBPY4pDZvb9RCyGpLhiWFr4iAo0Lq



POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA


Drodzy Uczniowie!

Wiecie już, że od 16 kwietnia , kiedy będziemy musieli wyjść z domu to mamy obowiązek zakładać maseczki lub chusty, żeby zakryć nos i usta. Dla niektórych z Was może to być niewygodne i uciążliwe. Pamiętajcie jednak, że znajdujemy się w wyjątkowej sytuacji i musimy dbać o swoje zdrowie oraz bezpieczeństwo.
Jeżeli chcecie porozmawiać, czujecie smutek, złość, strach albo nie potraficie określić swoich emocji to czeka na Was Pani pedagog lub Wasi wychowawcy.
Piszcie do Nas. Wszystkie adresy e-mail znajdują się na naszej stronie internetowej.
Dbajcie o siebie!!!
Agnieszka Urbańczyk



Witam Was bardzo serdecznie!

Wiem, że solidnie pracujecie realizując Wasze zadania przesyłane przez nauczycieli. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to łatwe i zajmuje dużo czasu. Rozmawiając z Waszymi wychowawcami wiem, że większość Was pracuje bardzo systematycznie. Dużo czasu spędzacie przy komputerze, dlatego pragnę przypomnieć o bezpieczeństwie i zagrożeniach jakie niesie internet . Podaję dwa linki. W wolnej chwili wejdźcie sobie na te strony:

https://sieciaki.pl/warto-wiedziec/zagrozenia

https://cybernauci.edu.pl/materialy-edukacyjne/podstawowa/

W związku z zaistniałą sytuacją i koniecznością pozostania w domu, chciałabym Was zachęcić do skorzystania z darmowych stron: lektury.gov.pl i wolnelektury.pl. Znajdziecie tam opracowania, pełne teksty lektur, e-booki i audiobooki . Mam nadzieję, że pomogą one Wam utrwalić i odświeżyć zdobytą już wiedzę.

Dla tych, którzy lubią czytać Empik przygotował propozycję dla Was: 60 dni darmowego dostępu do Empik Premium ,gdzie znajduje się prawie 11 tysięcy ebooków, audiobooków. Żeby skorzystać z promocji należy wejść na specjalnie przygotowaną stronę Czas w domu i wpisać w odpowiednie miejsce swój adres email. Kod pojawi się na stronie i zostanie przesłany do nas emailem. Potem zakładamy koto w aplikacji i wpisujemy swój kod w odpowiednie miejsce i przez 60 dni za darmo korzystamy.

Mam dla Was też propozycję gry edukacyjnej:

https://blockly.games/puzzle?lang=pl

Kolejną propozycją jest gra o Częstochowie:

https://zst.czest.pl/gra-memory-poznaj-czestochowe-online-ale-zostan-w-domu/

Niniejsza gra pozwoli Wam poznać bliżej zabytki, które na trwale wpisały się w krajobraz Częstochowy. Są to często obiekty, których piękna na co dzień nie dostrzegamy. Karty do gry pozwolą Wam poznać ich wygląd, a w dołączonej do gry broszurze poznacie ich historię. Zdjęcia oraz opisy zabytków zostały w całości wykonane przez uczniów częstochowskich szkół, w ramach projektu „Zabytkowa Częstochowa”, mającego na celu propagowanie wiedzy na temat ochrony zabytków.

Dla tych, którzy mają problem z ortografią mogą sobie poćwiczyć online:

https://www.dyktanda.net/

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i życzę zdrowia Wam i Waszym rodzinom!

Jeżeli macie jakiś problem, albo chcecie o czymś porozmawiać lub podzielić się tym jak radzicie sobie w obecnej sytuacji piszcie do mnie : agnieszka.urbanczyk.sp26@op.pl

DBAJCIE O SIEBIE!!!
Agnieszka Urbańczyk


Wysyłam wirusa w kosmos – bądź bezpieczny!!!

https://view.genial.ly/5e78a7fa9010e30dada07330/interactive-content-badz-bezpieczny?fbclid=IwAR0K18MxZPdpbtjZvyonOWtoXp3cYeqlCo-1WDtA3PTL6c9Ou-pYWdEpi1E


Szanowni Państwo, Rodzice i Opiekunowie, Drodzy Uczniowie

Jest teraz szczególny czas, w którym musimy przestrzegać wiele zasad bezpieczeństwa w trosce o zdrowie swoje i innych, co spowodowało dla większości z Nas zmianę stylu życia i przyzwyczajeń. Jak każda zmiana ta również budzi wiele trudnych emocji, chciałyśmy Państwu przedstawić kilka propozycji co zrobić w tym czasie z dzieckiem.

  1. Przestrzegać dyscypliny higieny
  2. Przygotować plan dnia (dla dzieci ze spektrum autyzmu), aby wprowadzić poczucie bezpieczeństwa i uniknąć zachowań niepożądanych.
  3. Unikać zgromadzeń, placów zabaw.
  4. Proponujemy spacery w miejsca mało uczęszczane, zachować bezpieczny odstęp od drugiego człowieka ok. 3 m.
  5. Wspólne oglądanie zdjęć rodzinnych i pamiątek, opowiadanie historii z życia dziecka i rodziny, nie unikać opowiadania o trudnych chwilach z życia rodziny i jak sobie wspólnie z nimi poradzili.
  6. Pozwolić dziecku na samodzielne (ale bezpieczne) zaplanowanie czasu wolnego.
  7. Wspólne gry planszowe, czytanie, spacery, oglądanie filmów, gry w karty, malowanie kamieni, robienie postaci z masy solnej, przygotowywanie ozdób świątecznych, robienie doświadczeń: posadzenie rzeżuchy, fasoli, odzyskiwanie soli z solanki
  8. Teatr Guliwer udostępnia przedstawienia online.
  9. Nauka przez zabawę na spacerze: liczenie, szukanie wiosny, rysowanie na piasku.
  10. Zabawa w słowa: szukanie wyrazów na ostatnią literę poprzedniego słowa.
  11. Kalambury.
  12. Jest to czas na usamodzielnianie dziecka np. samodzielne przygotowanie prostego posiłku, przygotowanie garderoby dostosowanej do pogody, proste prace techniczne, sprzątanie, segregowanie.
  13. W czasie kiedy musimy ograniczyć kontakty z bliskimi, przyjaciółmi, znajomymi ważne jest aby utrzymywać je za pomocą technologii: telefony, Skype, SMS.

Starajmy się zachować spokój i rozsądek. Nie unikajmy odpowiedzi na trudne pytania dzieciaków. To ważne, aby nie zostawiać ich w niepewności i strachu.

Dla uczniów młodszych garść wiedzy ze strony Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę

https://660919d3-b85b-43c3-a3ad3de6a9d37099.filesusr.com/ugd/64c685_043dfd8a71d64cb78df2c51d21574e6b.pdf?fbclid=IwAR0qU2nhVe1KYGcUHwEWfwoD6OX5aqMq2D6mMChrvbXNQfh7DGE_HIS8Qfc

Pedagog Agnieszka Urbańczyk


Infolinia wsparcia psychologicznego

800-100-102: Wojska Obrony Terytorialnej uruchamiają punkt bezpłatnej, całodobowej infolinii wsparcia psychologicznego.